Si
volem utilitzar les TIC per ajudar-nos a l’hora de preparar unes
classes de llengua catalana més amenes, l’eina Quizlet ens permet crear diversos jocs de manera gratuïta.
En
primer lloc, podem generar una sèrie de targetes
que relacionin
conceptes a l’apartat
Create a Study Set:
en general, es tracta d’introduir i
integrar el lèxic
nou (una
paraula amb la seva definició),
amb dificultat variable segons el nivell dels estudiants; tot i així,
també es pot utilitzar per connectar altres qüestions, com, per
exemple, autors i obres rellevants,
endevinalles
amb les respostes corresponents,
frases
fetes
o refranys i el seu significat, figures
retòriques
amb exemples, etc.
Aquestes darreres opcions són especialment interessants en el cas
que siguin els mateixos alumnes
els responsables de
la creació de les targetes.
A
l’hora de posar-lo en marxa, hi ha l’apartat d’estudi
(Study)
i el de joc
(Play).
Quant
al primer, l’eina
ens ofereix diverses possibilitats per facilitar l’adquisició de
conceptes: a partir de la visualització de les dues cares de les
targetes, escriure la definició corresponent al concepte
proporcionat o el mateix
nom
del concepte partint de la definició, transcriure la resposta que se
sent -de manera que els alumnes puguin escollir a partir del que els
sigui més fàcil segons si aprenen a partir del sentit de la vista
(Cards)
o
l’oïda
(Speller)-,
i, finalment, un test
d’opcions múltiples, escriptura, veritable/fals i de relacionar.
Pel que fa al vessant lúdic, hi ha un joc que consisteix a superposar els conceptes que apareixen dispersos per la pantalla per tal d’anar-los eliminant fins a quedar sense (Scatter) i un que consisteix a escriure la resposta en un temps determinat, i que té l’aspecte d’un videojoc ambientat a l’espai (Gravity). El professor pot convidar-hi els alumnes, que aniran guanyant punts a la classificació.
Pel que fa al vessant lúdic, hi ha un joc que consisteix a superposar els conceptes que apareixen dispersos per la pantalla per tal d’anar-los eliminant fins a quedar sense (Scatter) i un que consisteix a escriure la resposta en un temps determinat, i que té l’aspecte d’un videojoc ambientat a l’espai (Gravity). El professor pot convidar-hi els alumnes, que aniran guanyant punts a la classificació.
L’aplicació, que està en anglès, és accessible a l’ordinador i al mòbil (iOS, Android). Amb la versió de pagament, a més, també se’ns permet incloure-hi imatges i arxius de so enregistrats per nosaltres i seguir l’activitat dels alumnes, però la més senzilla és prou interessant per introduir-la a l’aula, ja que el fet que tant el professor com els estudiants puguin crear jocs n’enriqueix les possibilitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada