No m’agraden les TIC, això em sembla que ja va quedar clar en la meva
entrada anterior. Per aquest motiu, he de reconèixer que no anava gaire
predisposada a encarar-me amb l’ALAO, ja només totes aquestes sigles em
maregen! Però també he d’acceptar que m’ha sorprès positivament la gran
varietat de recursos que tenim disponibles en línia.
A la xarxa, però, hi ha de tot. Des dels exercicis clàssics d’omplir
buits que poden resultar repetitius, com ara el que vam analitzar a classe de l’Speakc@t
i que apareixen a sota, fins a aprendre en forma de joc virtual, com són les
caceres del tresor.
Les opcions són moltíssimes, són totes acceptables, però? Quin paper
hi té el docent en tot això? Tal com diu l’expert francès en TIC a les aules, Francis
Pisani, en el vídeo que us enllaço a continuació, hi ha hagut un canvi en el
rol del docent que passa de ser aquell que controla el coneixement a ser aquell
que ha d’ensenyar els alumnes a saber destriar l’informació interessant d’aquella
que no ho és i també a saber preservar la seva intimitat, cosa difícil
actualment.
Així doncs, com podeu comprovar m’he endinsat a experimentar a la
xarxa i he de dir que no
està gens malament. Ara bé, m’he adonat que se’ns ha
girat molta feina!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada