dimecres, 17 de març de 2010

Què hi ha de cert?

Són força les preguntes que resten a l'aire quan parlem de la incorporació de les TIC al món de l'educació. Majoritàriament, entre professors i alumnes, les diferències quant a la formació acadèmica rebuda són abismals. Les classes magistrals topen de ple amb classes interactives en què el coneixement es crea entre tots.

Però cal bandejar per complert una classe magistral? Les xarxes socials tenen la força de suplir-les? Sóc del parer que els autèntics visionaris, pel bé de tots, fora bo que seguissin impregnant-nos de la seva luciditat...

Així que tingueu dos minuts i escaig, doneu un cop d'ull al vídeo que us annexo a continuació. És realment esfereïdor veure com les noves tecnologies avancen a pas de gegant i com allò que ara ens sembla estrany, d'aquí a un temps, pot formar part de la nostra quotidianitat. Reflexionem-hi!


4 comentaris:

Carlos ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Carlos ha dit...

Si no hi ha botons per prémer i se'n va la llum i es descarreguen les bateries tots podem esdevenir una mica inútils per a fer qualsevol tasca. ¿És això el que volem per als nostres alumnes?

Anònim ha dit...

La tecnologia, els ordinadors, les PDI, les TIC et poden ensenyar molts continguts i de maneres molt divertides i lúdiques; però quan és el moment d'aprendre virtuts humanes, comportaments socials adequats, quan tens problemes personals, quan vols aprendre a tractar amb persones, quan vols relacionar-te amb els companys, quan vols fer amics i conservar-los: totes aquestes capacitats i habilitats personals qui te les ensenya: un ordinador?
El professor no només ensenya els continguts acadèmics un/a professor/a ensenya moltes altres coses que una màquina per més sofisticada i entretiguda sigui no t'ensenyarà.
Per tant des d'aquí reivindico el paper del professor com a eina IMPRESCINDIBLE en l'ensenyament i en la formació i creixement personal dels alumnes.

Què en penseu?

Jordi Fàbregas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.